a
Åkerö Dry Gin
The Beer Factory
Design /
Etikett
Projekt:

När The Beer Factory skulle släppa en dry gin behövdes ett nytt koncept och etikettdesign. Med en ny produkt i ett annat segment och prisklass än öl var målet att skapa en ton som förmedlade mer exklusivitet men ändå med ett visuellt släktskap till övriga sortiment.

Bryggeriet illustrerades av Hanna Hellberg under hennes tid som praktikant på Brand Creative. Den har sedan använts flitigt som grafisk element och varumärkesbärare. För designen av gin etiketten användes den för att ta fram ett märke som signatur och avsändare istället för att använda The Beer Factory logotypen.
Roller:
Design
/ Koncept:
Emelie Palmcrantz
In-house – som delägare och head of design på The Beer Factory genom Brand Creative 2018-2025.
Roller:
Design / Koncept:
Emelie Palmcrantz
In-house – som delägare och head of design på The Beer Factory genom Brand Creative 2018-2025.
Se även:
Dela:

Pin It on Pinterest

×